מפגשים
תכני המפגשים עם תלמידים
המטרה:
1) קירוב הילד ל"בית היוצר" תוך הצגת תהליכי הכתיבה העוברים על הסופר מרגע בחירת
הנושא ועד לסיום היצירה.
2) עידוד הקריאה והכתיבה.
בכיתות א'-ב' יושם הדגש על ספרי "מעשה בצב, כלב ושני ילדים" ("קוראים") המעורר
אמפתיה ורגישות לסבל הזולת בצד סיפורים אחרים שהתחבבו על הילדים.
בכיתות ג'-ו' יושם הדגש בין השאר על הספרים "לרקוד עם עדן" בהוצאת "כתר",
(על ילדה בעלת דימוי גופני נמוך המצליחה להעצים עצמה באמצעות עולם הריקוד),
"הכדור הוא ה...גול!" בהוצאת "כתר" (מקום ראשון ב"מצעד הספרים" 2004, "ספר
זהב" 2008, מקום שני ב"מצעד הספרים" 2009), הכדור
הוא ה..גול חוזר בגדול (בהוצאת "כתר", מקום ראשון ב"מצעד הספרים"
2014), "אמא אל תבואי" בהוצאת "כתר" ו"האם
אגלה למור" בהוצאת "כתר" (פרס "זאב" לספרות ילדים).
במסגרת נושאי ציונות ואהבת המולדת, מומלצים הספרים "לוחמים מספרים" ו"ראשונים
מספרים" (בהוצאות "מילוא" ו"קוראים") וכן גם "שלום לאבא" בהוצאת "עם עובד"
ספר המעורר אמפתיה ורגישות לבעיות היתמות והשכול ומעלה את נושא הילד והמלחמה דרך
סיפורו של גור, גיבור הספר.
להעמקת חוויות ההכנה והקריאה תישלחנה לבית הספר חוברות דידקטיות ומתודיות כהצעות
להפעלות ספרותיות יצירתיות של תלמידים.
פרס אמנות לעם הוענק לסופרת על המודל המיוחד שפותח למפגשים עם תלמידים
ועידוד הקריאה והכתיבה בבית הספר.
תגובות על המפגשים
סמדר, מורה ספרנית, בית הספר ''אהוד'', חיפה: |
רוית, בית ספר ''נהלל'': |
נטע, בית ספר ''עומר'': |
ליאור, בית הספר ''ניסויי - תל''י'': |
שיר, בית הספר ''נוה - חוף'', ראשון לציון: |
להעמקת חווית המפגשים להלן חוברות ובהן הצעות לשיחה ודיון בעקבות הקריאה מאת
הסופרת.